Tipus de combustibles

gASOLINA

Aquest tipus funciona gràcies a una base termodinàmica que pot convertir l’energia química de la combustió, provocada per la barreja de l’aire i el combustible, en energia mecànica. Ara mateix hi ha molts més cotxes que funcionen amb gasoil que amb gasolina. 

gASOIL

Aquests motors s’utilitzen molt en mitjans de transport que requereixen una dosi de potència. Són uns motors pensats per fer recorreguts més llargs que experimenten una major càrrega diària de treball, com poden ser els vehicles industrials, de càrrega, maquinària, etc.

 

eLÈCTRICS

Els motors elèctrics són anteriors als motors dièsel o de gasolina. Van sorgir l’any 1832 quan Robert Anderson va desenvolupar el primer automòbil amb motor elèctric pur. Era un motor que podia transformar l’energia elèctrica en energia mecànica sense necessitat de recórrer a les explosions i combustions pròpies dels motors gasolina i dièsel.

GLP I GNC

Els vehicles que funcionen amb combustibles alternatius com el gas liquat de petroli o el gas natural comprimit. Aquest tipus de cotxes guanyen terreny en la indústria automobilística. Cada vegada hi ha més gent que vol firmar per poder fer aquest tipus de vehicles propulsats per aquests combustibles i aquests motors estan a l’alça.

 

Híbrids

Els motors híbrids constitueixen, de momentla novetat més gran per la tecnològica del mercat. En aquest cas, es recorre a motors de combustió convencionals, als quals se’ls suma un segon motor, de tipus elèctric, que està alimentat per unes bateries d’alt-voltatge / tracció.

En els models esportius van elevar el rendiment del vehicle i baixar el consum i les emissions. Actualment, al mercat trobem models que també permeten endollar les bateries d’alt-voltatge per ser recarregades, anomenats híbrids endollables.

Rotatiu

Aquest tipus de motors prescindeixen del típic sistema pistó-biela de vaivé. En el seu lloc utilitza un sistema de rotors, amb forma triangular, que giren al voltant d’un cigonyal excèntric, dins d’una càmera ovalada. Aquests rotors només giren en una direcció i el disseny de la cambra de combustió permet realitzar tots els passos del cicle OTTO al mateix temps.

 

Pros i contres dels motors més importants

Elèctrics

 -Són més petits, lleugers.

 – Té una potència a altes i baixes revolucions.

  –Pot generar la seva pròpia electricitat gràcies als frens regeneratius que recarreguen la bateria.

Dièsel

-Aquest tipus de motor pot rodar més del doble de distància que un motor a gasolina amb la mateixa quantitat de combustible.

-Les cures diàries d’aquest tipus de motor han de ser molt més freqüents.

-Són motors més lents, encara que puguin generar velocitats similars d’un motor de gasolina.

Gasoil

 -Té menys desgast de les seves parts i més resistència de milles en comparació al seu parell de gasolina.
 

 –El preu d’un vehicle amb motor dièsel és més alta comparat amb el d’un motor de gasolina. 

 -Són motors lents, per tant, pot generar velocitats similars a les d’un motor de gasolina.

Motors rotatius (Wankel)

 -El motor té poques peces mòbils en comparació amb el motor de pistons, concretament 4 peces: bloc, el rotor, arbre motor i sistema de refrigeració.

 -El problema és que contaminen massa i el manteniment acaba sent més car.

Gasolina

 -El motor és més senzill.

 -Els motors esportius generen bastant potència, però per ser esportiu, tampoc és molta.

 –El motor és més convenient en cotxes senzills i barats.

motors de Pistons

  -Té un preu mínim de manteniment, la mínima despesa d’oli.

-Un dels problemes és que tenen moltes peces mòbils, i això pot donar a tenir més fàcilment una avaria.

-Aquest tipus de motor generen molta menys potència que un motor rotatiu.

Opinem que...

En la nostra opinió més personal creiem que tots els motors tenen convenients i inconvenients. Depèn de la millora que es busqui, en pot ser més útil un tipus o un altre, però al final del dia és una cosa relativa que depèn de conceptes relatius.